Το 240GD
κατασκευάζεται ή καλύτερα συναρμολογείται στην Ελλάδα από την Ελληνική
Βιομηχανία Οχημάτων Α.Ε. (ΕΛΒΟ Α.Ε.),
μετά από άδεια της Daimler Benz AG. Το όχημα παραδίδεται στην
ΕΛΒΟ κυριολεκτικά σε εξαρτήματα (Completely Knocked Down kit / CMD kit),
εκτός από το διαφορικό και τους άξονες.
Όλα τα Ελληνικά οχήματα φέρουν το σήμα της Mercedes Benz στο
καπώ.
Αποτελεί το βασικό όχημα μεταφοράς προσωπικού εδώ και δεκαετίες στον Ελληνικό Στρατό .
Η ΕΛΒΟ ιδρύεται το 1972
και αρχικά έχει την επωνυμία Steyr Hellas S.A. Το 1987, μετά την
μεταβίβαση των Αυστριακών μετοχών στο Ελληνικό Δημόσιο,
η εταιρία μετονομάζεται σε "Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων
Α.Ε.". Το εργοστάσιο της εταιρίας βρίσκεται στην Βιομηχανική Ζώνη της
Σίνδου Θεσσαλονίκης και σε αυτό
συναρμολογούνται τα 240GD/24 (0,25 τόνοι) και 290GD/28 (1,5
τόνοι).
Τα πρώτα "G-Wagen" που συναρμολογούνται στην Ελλάδα ήταν τα 240GD σειράς W462 (4-κύλινδρος κινητήρα ντήζελ OM616D24
των 2399 κυβ.εκ, ισχύος 72 ίππων DIN) με κοντό μεταξόνιο 2400
χιλ. δίθυρη καμπίνα πληρώματος με μαλακιά οροφή και ικανότητας μεταφοράς
φορτίου 0,25 τόνων.
Σταδιακά, τα 240GD
αντικαθιστούν τα απαρχαιωμένα και μηχανολογικά γερασμένα Willys Μ38Α1,
Ford M151A1 και Volkswagen Type-181 του
Ελληνικού Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας. Μέχρι σήμερα
υπολογίζεται ότι έχουν κατασκευαστεί 8.500-9.000 "G-Wagen" σε διάφορες
παραλλαγές:
Μεταφορέας προσωπικού/φορτίου (η συνηθέστερη παραλλαγή), Όχημα
Διοίκησης, Ασθενοφόρο και Φορέας Οπλισμού.
Γύρω στα 1992 ο 4-κύλινδρος κινητήρας OM616D24 αντικαθίσταται από τον 5-κύλινδρος OM602D29 (2874 κυβ.εκ., ισχύος 95 ίππων DIN).
To κιτ είναι της Revell στην κλίμακα 1/35. Προστέθηκαν αρκετά εξαρτήματα με σκρατσιές ώστε το τελικό αποτέλεσμα να έρθει όσο το δυνατόν πιό κοντά στην ελληνική έκδοση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούνται οι συντάκτες να δημοσιεύουν σχόλια που θα ακολουθούν τους κανόνες ευγένειας.
Ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να μη δημοσιεύσει σχόλια με προσβλητικό και υβριστικό περιεχόμενο.